Mukadimmah

Renungilah bahawa orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu sumber hikmah, menyediakan waktu tertawa kerana tertawa itu muziknya jiwa, menyediakan waktu untuk berfikir kerana berfikir itu pokok kemajuan, menyediakan waktu untuk beramal kerana beramal itu pangkal kejayaan, menyediakan waktu untuk bersenda kerana bersenda itu akan membuat muda selalu dan menyediakan waktu beribadat kerana beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa. Justeru, hidup ini adalah gabungan antara bahagia dan derita. Kehidupan menguji keteguhan iman seseorang. Malangnya bagi mereka yg hanya mengikut kehendak hati dan tidak sanggup menerima penderitaan.

Sunday, February 7, 2010

Demam yg x kebah2 lg :(

alkisahnya, ari isnin minggu ni aku rase mcm pening2 time lecture criminal kul 4 smpai 6... naseb lecturer masuk lmbt jd aku decide utk g PK (Pusat Kesihatan UiTM)... time jumpe doktor, die x cek pun suhu aku tp aku rase badan aku dedar, nk kate demam sgt pun x, sihat pun x... maka dptla aku 2 papan paracetamol, ubat selsema clarinase, vitamin c n ubat angin charcoal... btambah buruk lg bile aku selsema, batuk, sakit tekak n demam pd mase yg same...
jd aku mknla sume ubat tu ikut preskripsi dr. smpaila ke ari jumaat, smpai paracetamol yg 2 papan tu pun abes, tp demam aku x kebah2 lg... nasibla selsema dh kurg... so, aku g skali lg PK ptg jumaat tu... dr. nk amek smpel darah nk wt ujian denggi tp mesin x ble pakai time tu sbb hujan kilat... sbb paracetamol dh abis, aku mintk lg, n dr. bg 2 papan lg plus multivitamin... so aku tpakse g ari sabtu esoknye pulak...
ari sabtunye aku g n amek sampel darah, keputusannye aku negatif denggi tp suhu badan aku masih 37.7'C... i.e. masih demam tp x kuat sgt... arini aku dpt antibiotik n ubat batuk sbb batuk aku masih ade lg...
ntah bilela aku nk rase sihat ni... dh lame aku x sakit mcm ni... aleh2 awal2 sem ni aku sakit cm ni pulak... btolla lagu raihan tu kene beringat time sihat sebelum dtgnye sakit...
kawan2 marilah doakan moge aku cepat sembuh... thanks buat sume yg mendoakan :)

2 comments:

Amirul Syafiq Mahadi said...

tido umah adam trus dmam...kakaka

fendi razali said...

syg syapek ooi!!! aku demam dr ari isnin lg ye...