Mukadimmah

Renungilah bahawa orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu sumber hikmah, menyediakan waktu tertawa kerana tertawa itu muziknya jiwa, menyediakan waktu untuk berfikir kerana berfikir itu pokok kemajuan, menyediakan waktu untuk beramal kerana beramal itu pangkal kejayaan, menyediakan waktu untuk bersenda kerana bersenda itu akan membuat muda selalu dan menyediakan waktu beribadat kerana beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa. Justeru, hidup ini adalah gabungan antara bahagia dan derita. Kehidupan menguji keteguhan iman seseorang. Malangnya bagi mereka yg hanya mengikut kehendak hati dan tidak sanggup menerima penderitaan.

Thursday, January 21, 2010

Maju Setapak di Blog

lepas aku wt blog ni... maka lebih besar jaringan cyberspace aku... (cewah, mentang2 amek cyberlaw, hahaha) bykla extra time yg aku kene bg utk view sume blog2 kwn aku gk... tp yg best nye... aku mndpt invitation dr seorg kwn blog... amatlah best ye blog die... nk tegelak smpai kua air mata gkla... (ciyes... roomate pun dh tgk aku semcm... yela duk dpn laptop... tegelak sorg2... ape kejadahnye tu???) part yg nk tegelak tu bile bace satu entry die ntah ape ntah tajuk die (for OSA purpose, wt2 lupe sudah, hahahaha!!!)
tp btolla, aku tgk majoriti blog kwn aku sume pun cite psl idop dieorg, aku pun same je... aku rase bile aku tulis ni kurgla sikit rasa beban kalu bnde tu x seronok tp kalu best at least bole jd reference utk akn dtg kn... (time2 nk mengenang nostalgia, manela tau kn... huhu)
konklusinya, dgn blog, anda maju setapak di hadapan... betul ke???? hahahaha!!! :P

No comments: