Mukadimmah

Renungilah bahawa orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu sumber hikmah, menyediakan waktu tertawa kerana tertawa itu muziknya jiwa, menyediakan waktu untuk berfikir kerana berfikir itu pokok kemajuan, menyediakan waktu untuk beramal kerana beramal itu pangkal kejayaan, menyediakan waktu untuk bersenda kerana bersenda itu akan membuat muda selalu dan menyediakan waktu beribadat kerana beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa. Justeru, hidup ini adalah gabungan antara bahagia dan derita. Kehidupan menguji keteguhan iman seseorang. Malangnya bagi mereka yg hanya mengikut kehendak hati dan tidak sanggup menerima penderitaan.

Wednesday, January 20, 2010

Stabbing Back of Your Friend???





yg ini???

atau yg ini???

semalam, aku dpt citer psl kwn aku sorg ni... rasa kesian gak bila masalah die bole setel tp disebabkan oleh sorg lg kwn aku ni (skrg ni x taula kwn aku lg ke x???) masalah die jd berganda-ganda... boleh kata masalah kwn aku ni involved die punya future... almaklumla usia sume pun makin lanjut so knela abiskn blaja ni cepat2... sebenarnya x kisahla kwn aku yg malang ni ade repeat subjek ke ape ke tp kalu diri kite dh offer untuk tlg die, buatla seikhlasnya... aleh-aleh boleh kata pasal duit pulak... masalah ni bukan pasal duit tp soal keikhlasan & diri yg benar-benar nk tlg kwn...

aku x pahamla napela bole jd smpai mcm ni... tp yg aku tau mulai kejadian ni sume org pun mcm dh dinch kn kwn aku yg mcm suam2 kuku je nk tlg kwn aku sorg ni... tpkn, bile pikir rasional n letak diri kt dlm kasut die... mungkin kekangan masa kot sbb tu die x sempat nk tlg kwn aku sorg ni... jd, harap2 la die boleh bg penjelasan untuk justify balik sume keadaan... yg kesiannya, antara kawan2 aku ni, dieorg dh lama berkawan sejak dr sg petani dulu... so, moralnya... jgnlah korg sume kwn2 aku buat kt aku pulak mcm ni... kasihanilah aku seperti aku mengasihi kalian semua... ecececececeh... ayat2 syahdu pulak... :P

No comments: